Кампанията "Важен си. Някой те обича" се бори с насилието в интернет

мин. четене

Всички ние имаме какво да кажем, когато става дума за словесна агресия и деца, когато става дума за тийнейжъри и насилие или, когато сме от другата страна - като родители. С тази тема се заеха от община "Слатина" като направиха провокиращ клип със звездите на българското кино Александър Сано и Филип Буков, насочен към родителите като ги поощрява да търсят професионална помощ от психолог в отношенията с децата си. Звездите в клиповете не са били винаги това, което виждаме днес от екрана и всеки е имал своята лична борба по пътя да се пребори с емоционалното насилие, словесната агресия и други противообществени прояви, за които досега не се говореше открито. Особено, що се отнася до младежите. 

Кампанията „Важен си. Някой те обича!“ и „Помисли, преди да натиснеш Send“ дава друг поглед на проблемите със словесната агресия и езика на омразата, които завладяха интернет през последните години без санкции и без последващи действия. 

Досега.

Режисьорът на клипа Виктор Чучков обаче обръща монетата като въвличат в кампанията и известния журналист от Дарик радио Константин Вълков, който е отдаден баща в реалния живот. В кампанията са привлечени още ултрамаратонецът Краси Георгиев - Красе, състезателите по крос-фит Светлин Александров и Елина Пашаланова, Георги Илиев, кмет на район „Слатина, деца на различна възраст.

Видеопосланието е насочено към младежи на възраст от 9 до 11 клас, защото в 12 -и те вече са пълнолетни и излизат от обхвата на Комисията за противообществените прояви.

Така с тази кампания вече всеки ще знае, чме може да се обади на горещия телефон 116 111 на Агенцията за закрила на детето, а сега вече към Министерство на труда и социалните грижи. За момента комисиите се възприемат като санкциониращ орган, а всъщност имат основно превантивен механизъм. Това например са органите, които могат да препоръчат (в лицето на съответния кмет) един 17-годишен рецидивист да бъде вкаран в мъжки затвор.

От община „Слатина“ се заемат с каузата с надеждата това да стане и национален приоритет като младежите сами да изпитат нужда да се срещат с участниците и да участват във всички активности, планирани в рамките на тази учебна година. А те ще бъдат много.

Режисьорът Виктор Чучков търси начин да покаже бащите като уязвими хора, които се борят със същите въпроси, с които се бори всеки един от нас.

Клиповете ще бъдат представени във всички 14 училища в район "Слатина", в 38-о училище в София, Художествената гимназия и Музикалното училище. Започва и отделен модул за дезинформацията в социалните мрежи, насочен към ученици от 8 и 12 клас, разработен и воден от журналист от ВВС - Лондон. Той включва един учебен час в „Час на класа“ за тези ученици и е много точно таргетиран за тях.

Първото голямо събитие от кампанията е Фестивалът на нетрадиционните спортове на 1 октомври с водещ Камен Алипиев-Кедъра. В проекта ще се включи и писателят Георги Бърдаров.

Повече за кампанията и как може да се включите, може да видите тук: https://fb.me/e/1QDvN0syk

 

За автора:

Милла Иванова

Казвам се Милла Иванова – дългогодишен журналист със сбъдната мечта.  Силната ми интуиция и усета за хората са силните ми страни и не се колебая да ги използвам, за да премина и през най-залостените врати. А английският, френският и немският са ми първи помощници, когато работя по любимите ми теми – от международните новини. Така станах и партньор на Euronews, Франция, с л...

Виж профила

Още по темата: