Живот без гаz: Тъмни магазини, ранно затваряне, високи цени

мин. четене

Със спирането на доставките на газ от Русия и с повишаването на сметките, Европа е изправена пред трудни избори. Бизнесът предприе някои непопулярни мерки, за да може да оцелее, но това никак не се харесва на клиентите.

Магазини без климатици, по- кратко работно време, по-приглушено осветление са само част от начините търговците да продължат дейността си. Освен всичко, цените в цяла Европа бележат ръст между 10 и 20 % и това засяга всички стоки и услуги.

От 9 август в сила влезе спешният план на Европейския съюз за икономии на природен газ. Всяка от страните членки трябва да положи усилия доброволно да намали потреблението си на газ с 15 % до края на април следващата година.

Енергийните шефове и правителствата на Европа призоваха хората и бизнеса да намалят потреблението на ток и да предвидят план за действие в извънредни ситуации, така че да са по-малко зависими от вноса на газ, тъй като в такива условия се очертава да посрещнем идващата зима.

В магазините на австрийския клон на ритейл веригата SPAR Group осветлението на витрините и рекламите ще бъдат загасени през нощта и така ще бъде за всички 1500 магазина в цялата страна. Това ще намали потреблението на ток с 1 млн. киловатчаса годишно.

Миналия месец Leclerc предупреди, че най-големият търговец на храни във Франция може да намали работното време на магазините като част от пакета мерки за справяне с газовата криза. Конкурентните френски супермаркети Carrefour подписаха Харта EcoWatt с националния оператор на енергийната мрежа RTE за намаляване на потреблението на електроенергия в магазините си.

Светещите реклами ще бъдат загасени също и ще бъдат въведени затворени фризери и хладилни камери. Компанията има 44 магазина, които се гордеят със своята политика на работа с „нулево изкопаемо гориво“ – те не използват мазут или природен газ, а вместо това се отопляват изцяло с отпадна топлина и зелена електроенергия.

А междувременно у нас газовата криза се отрази така:

За автора:

Милла Иванова

Казвам се Милла Иванова – дългогодишен журналист със сбъдната мечта.  Силната ми интуиция и усета за хората са силните ми страни и не се колебая да ги използвам, за да премина и през най-залостените врати. А английският, френският и немският са ми първи помощници, когато работя по любимите ми теми – от международните новини. Така станах и партньор на Euronews, Франция, с л...

Виж профила

Още по темата: