Огромен круизен кораб може да отиде за скрап още преди да бъде пуснат на вода

мин. четене

Първото пътуване на плавателния съд, който трябваше да бъде един от най-големите круизни кораби в света, може да бъде и неговото последно пътуване, а маршрутът ще е от склад в корабостроителницата за скрап. 

Global Dream II, който е проектиран за повече от 9000 пътници, беше почти завършен в корабостроителница на балтийското крайбрежие на Германия, когато корабостроителят MV Werften подаде молба за несъстоятелност през януари 2022 г. , а купувач на плавателния съд не може да бъде намерен, пише The Guardian.  

Немското специализирано списание An Bord съобщи, че долната част на корпуса на лайнера ще бъде продадена за скрап, като корабът трябва да преместен до края на годината. Самата корабостроителница Wismar на MV Werften е продадена на Thyssenkrupp, а плановете са там да се строят военни кораби. Global Dream II и Global Dream – който засега не се бракува – щяха да са първо място в света по капацитет на пътниците и на шесто по големина, веднага след петте плавателни съда от клас Oasis на Royal Caribbean.

Търсенето на круизни кораби се срина заради пандемията, която ограничи пътуванията. В самото начало огромните плавателни съдове се превърнаха в огнища на коронавируса, отклоняваха се от пристанище към пристанище, когато случаите на COVID се появяваха на борда, а заразата ескалираше на сушата. Принудителното спиране на круизите доведе до загуба на хиляди работни места и милиони долари на ден. През 2021 част от корабите се завърнаха, но се движеха с намален капацитет и бяха въведени строги изисквания за здравето и безопасност на борда, за да избегнат повторение на пролетта на 2020 г. 

В Австралия например круизен кораб акостира за първи от повече от две години една през април тази година -  това беще "Пасифик Експлорър", който влезе в пристанището на Сидни с голям транспарант, опънат на носа му, с надпис  "Ние сме си у дома".  

 

Преди пандемията около 350 кораба пътуваха до Австралия, превозвайки повече от 600 000 пътници, което според Международната асоциация на круизните линии прави индустрията на стойност  3,8 млрд. щатски долара важна за националната икономика. 


Още по темата: