Мисия възможна - спортната мотивация след лятото

мин. четене

Нормално е да имате трудности при завръщането във фитнеса след лятна ваканция. За щастие това може да бъде и приятно изживяване, стига да подходите правилно. Първият и най-важен елемент за успешното връщане към упражненията е мотивацията, независимо дали тренираме у дома, във фитнеса или тичаме в парка. Ето и няколко съвета как да направим този процес приятен за нас!

Намерете си "другарче"

Много фитнес гурута смятат, че планирането и посещението на тренировка - тенис, тичане в парка, йога, или каране на кънки, заедно с някого води до по-лесно формиране на навик и малък шанс за пропуски. Ако ви е трудно да започнете, то опитайте да планирате и изпълните тренировка с човек, на когото имате доверие и ви е приятен. Скоро ще бъде открита и ледена пързалка в центъра на София, а това задължително трябва да се посети! Винаги резултатите са по-удовлетворяващи и лесно постижими, когато имаме "другарче" за спорт!

 

Дишане + музика = ритъм

Трябва да отбележим, че дишането е от най-голямо значение, както за качеството на тренировката, така и за ежедневните задачи. Неслучайно в йогата, но и в натоварващи спортове като тенис, правилното и ефективно дишане може винаги да помогне да постигнете целта си. Ако го комбинирате с музика, то тогава няма от какво да се притеснявате - ще имате успешна тренировка (и не само)!

 

Направете си график

За да се избегне монотонността на видовете тренировка или местата, където тренирате, направете си график. Например в един ден от седмицата тичате в парка, в друг ден ще имате силова тренировка. Идеята е да определите кой ден какво искате да правите - баскетбол, кънки на лед, йога или просто разходка. Така ще запазите разнообразието и ще имате спокойствието, че имате график, който ще ви помогне да сте организирани. Разбира се, винаги можете да го променяте, но следвайте поставените в началото цели - така графикът ще има смисъл и ефект.

Ускорете пулса 

Важно е синхронизирането на психическото и физическото здраве. По този начин ще сте в баланс, но как да  го постигнем? Можете да направите това, като ускорите пулса си – добре е да е между 110-120 удара в минута. Това е добра честота за спорт и физическа активност. И така тялото ви произвежда ендорфини – тоест, освен че се чувствате щастливи, можете и да горите мазнини. Кардиото е добра опция за това - всякакви спортове и активности, които се смятат за кардио ще свършат работа - бърз джогинг или колоездене.

 

Не скролвайте!

За да има реален ефект всяка една от стъпките, трябва да сте потопени в момента - да се насладите на движението. Опитайте се да бъдете майдфул и да почувствате истинското удовлетворение от това, което правите, от факта, че обръщате внимание на себе си. Разбира се може да разглеждате профили на хора, които ви мотивират или пък видео с упражненията, които правите. Това само ще ви помогне и задържи в момента на движение.

Успех!


Още по темата: