7 идеи как да започнем ударно работната седмица

мин. четене

Продуктивността не е само въпрос на настроение, но и на планиране - ето седем идеи, които ще ви помогнат да сте в най-добрата си форма още в първия работен ден на седмицата.   

1. Раздвижете се 

Дори малко движение сутрин е способно да увеличи енергията ви с 20% – колкото и чаша кафе. Разликата е, че спортът може да подобри кръвообращението, както и да балансира хормоните в тялото. Така можете да имате спокойствие и добро настроение . 

2. Не пропускайте закуската

Тя ще даде възможност да започнете деня   с достатъчно енергия. Нещо повече - със сигурност храната ще намали нивата на тревожност. 

3. Бъдете спретнати

Облеклото внася очакване и в самите вас, но показва и отношение към околните. Ако сте добре облечени за работа, ще ви донесе настроение и желание за успех.  

4. Стартирайте деня с музика

Музиката има силно влияние върху подсъзнанието. Изберете мотивираща музика, като онлайн можете да намерите хиляди готови плейлисти. Добрата и силна музика може да зареди цялото ви същество за борба и успех. 

5. Подгответе понеделника от предишния петък 

Всяка седмица започва усилено. Затова помислете за всичко, което можете да свършите предишната седмица и го завършете в петък. Прегледайте мейли, проекти – а в понеделник стартирайте деня си "на чисто". 

6. Никаква работа през уикенда

Не проверявайте мейла. Планирайте активна почивка - по възможност излезте от стандартния си ритъм и излезте от града. Play hard, work hard важи в пълна степен, когато искате да бъдете ефективни. Подарете си силен уикенд, през който да забравите за работата. Така умът и тялото ще са изцяло преработили стреса от предишната седмица и ще имате естествено любопитство и енергия към всичко, което започвате в понеделник.

7. Сън, сън, сън

Нека сме честни – никой не се наспива напълно през работната седмица. Сънят помага за възстановяването на ума и тялото. Влиянието му върху паметта и фокуса е незаменимо – особено ако през седмицата сте постоянно пред компютъра. Затова забравете за "наваксването" на епизоди от сериали през почивните дни и просто си осигурете време за сън. 

Това, разбира се, са само някои от съветите, които могат да бъдат дадени, но са най-честите слабости на мнозина от нас. Лошият сън, липсата на спорт и неправилното хранене намаляват продуктивността с пъти. А емоционалната и психическа устойчивост спадат също драматично. 

Добрата организация, излизането за обеди и почивки по средата на седмица също помагат за да бъдете най-добрата си версия. Но нищо не може да замени, в крайна сметка, усещането за смисъл, което самата работа има за вас. 


Още по темата: