House of Gucci – 100% удоволствие

мин. четене

Екранизацията по едноименния роман на Сара Г. Фордън (издателство „Сиела“) е най-сетне на български екран и определено не се вмества в представите ни за филм, посветен на модата. Не очаквайте и биография на модна къща „Гучи“, в стила на всички досегашни продукции, в които главен герой е определено любимката на Холивуд – Габриел Коко Шанел.

Филмът на 83-годишния ветеран Ридли Скот стъпва върху истинската история за хладнокръвното убийство на наследника на фамилия Гучи – Маурицио от бившата му съпруга Патриция, но както подсказва надписът в началото на почти тричасовата продукция, е само вдъхновен от истински събития. С тази деликатна забележка, киното си позволява волности, които могат да бъдат или проява на добър вкус или на тотално пренаписване на историята.

Ридли Скот и екипът му демонстрират истински пилотаж в адаптацията на роман, който стъпва върху вече случила се история и добавят към литературното издание своята авторска интерпретация.

Освен брилянтния сценарий и майсторски визуални решения, които Скот е превърнал в своя запазена марка, филмът използва като допълнителен наратив характерните за периода песни. Всъщност, ако човек си затвори очите в киносалона, може да разпознае кога се е случила историята още с първата песен. Флиртът между филмово действие и музика продължава до финалните надписи. Дори само със заглавията на някои от песните, може да си разкодирате филмовото действие.

Началото на 80-те, Патриция Реджани (Лейди Гага), която ще остане в историята с прякора Черната вдовица, работи в малката компания на баща си. На парти среща срамежливия Маурицио, който в началото смята за барман, но когато разбира, че фамилията му е Гучи, променя отношението и плановете си.

В Италия наричат Реджани „златотърсачка“, а във филма, бащата на Маурицио (Адам Дравър) – Рудолфо Гучи (Джеръми Айрънс) я определя като „жена, тръгнала след парите на сина ми“. Бащиният инстинкт разпознава амбициите на Реджани, която много скоро става официално негова съпруга и добавя към името си престижната фамилия. Маурицио и Патриция са само една от многобройните линии във филма на Ридли Скот, а майсторската плетеницата от всички тях доказва, че чакането на лентата си е заслужавало.

Всъщност, работата върху адаптацията на „Домът на Гучи“ започва в края на 2006-а, когато Ридли Скот, който неведнъж е казвал, че обича да разказва вълнуващи истории, попада на суровия материал и успява да привлече към работния проект Анджелина Джоли и Леонардо ди Каприо в ролите на Патриция и Маурицио. Проектът обаче започва да буксува сериозно и работата по него застива. Докато на борда не се качва

Продължава на следващата страница...


Още по темата: