Uber прави първата си стъпка в бизнеса с канабис

мин. четене

Компанията за споделено пътуване Uber прави първата си сериозна крачка към пазара на марихуана. Потребителите на приложението Uber Eats в Онтарио, Канада скоро ще могат да поръчват продукти от канабис.

Клиентите ще могат да правят своите поръчки в специален раздел на приложението от търговеца на канабис Tokyo Smoke и след това да ги вземат от близкия магазин.

Фирмата отказа да коментира дали ще пусне опцията за други градове в Канада и САЩ.

Канадският пазар на марихуана възлиза на около 5 милиарда канадски долара (4 милиарда американски) годишно.

Потребителите на Uber Eats ще трябва да докажат възрастта си в приложението и след това ще могат да вземат поръчките си в рамките на един час, съобщиха от компанията, цитирани от BBC.

Според канадското законодателство, въпреки че употребата на марихуана е законна от 2018 г., все още е незаконно доставянето й.

От известно време обаче от Uber са се насочили към процъфтяващия пазар на канабис. През април главният изпълнителен директор Дара Хосровшахи каза, че компанията ще обмисли доставките на марихуана, след като това бъде разрешено от законодателството на САЩ.

Нелегални производители

Въпреки че продажбата на канабис за развлекателна употреба стана легална в Канада преди три години, незаконните производители все още контролират голям дял от продажбите. Това е нещо, което правителството се опитва да поправи.

Uber заяви, че партньорството му с Tokyo Smoke ще помогне на възрастните в страната да купуват безопасен, легален канабис, като се борят с незаконните дилъри.

Очаква се пазарът на канабис в Канада да продължи да се разширява през следващите години, като агенцията за индустриални изследвания BDS Analytics очаква продажбите да нараснат до 6,7 милиарда долара до 2026 г.

"Ще продължим да наблюдаваме внимателно регулациите и възможностите на пазара."

"И тъй като местните и федералните закони се развиват, ще проучим възможности с търговци, които оперират в други региони", обяви говорител на Uber.

Търсенето на продукти от канабис нарасна значително миналата година, тъй като хората бяха блокирани у дома поради мерките за ограничаване на разпространението на Ковид-19.
 

За автора:

Деница Стефанова

Деница Стефанова е повече момиче от града, отколкото журналист, въпреки че има 7-годишен опит зад гърба си в различни медии. Преди време решава да зареже професията и да започне да участва в нещата, които допреди само е отразявала с камера и микрофон или с диктофон и фотоапарат. Днес отново захваща познатите оръдия на труда плюс клавиатурата, за да ни покаже какво е научила от другата страна, да н...

Виж профила


Още по темата: