McDonald's си тръгна с неизползваема руска храна за милиони долари

мин. четене

Излизането на McDonald's от Русия струва на американската верига много пари - но и много храна. Компанията обяви миналия месец, че временно ще затвори ресторантите си в Русия заради нахлуването на страната в Украйна. Освен това затвори ресторанти в Украйна поради риска. Тези спирания струват на McDonald's 127 милиона долара през последното тримесечие.

През март компанията заяви, че ще продължи да плаща на своите 62 000 руски служители. Главният изпълнителен директор Крис Кемпчински добави по време на разговор с анализатори в четвъртък, че McDonald's подкрепя и украинските си служители: "И в двете страни ние продължихме да плащаме на служителите и да предоставяме допълнителна подкрепа".

Тези разходи за персонал, плюс плащанията за лизинг и доставки, струват на компанията 27 милиона долара. Другите 100 милиона долара са от храна и други предмети, от които ще трябва да се отърве, защото са неизползваеми вече.

"Резултатите включват... 100 милиона долара разходи за инвентар във веригата за доставки на компанията, които вероятно ще бъдат изхвърлени поради временно затваряне на ресторанти."

Компанията ще предложи актуализация на плановете си за региона до края на второто тримесечие, каза още Кемпчински.

В края на миналата година в Русия имаше 847 ресторанта на McDonald's, според инвеститорски документ. Заедно с други 108 в Украйна, те представляват 9% от приходите на компанията през 2021 г. Затварянето удари нетния доход на McDonald's, който падна с 28% за трите месеца, приключващи на 31 март. 

На други места обаче продажбите на Макдоналдс нараснаха. В световен мащаб продажбите в ресторанти, работили най-малко 13 месеца, скочиха с 11,8% през тримесечието. В Съединените щати продажбите нараснаха с 3,5%, отчасти благодарение на по-високите цени, тъй като през първото тримесечие на годината цените на McDonald's се повишиха с около 8%.

"Потребителите определено се притесняват от инфлацията", каза финансовият директор Кевин Озан по време на разговора. Той добави, че компанията следи "внимателно потребителите от по-нисък клас", само за да са сигурни, че все още предоставят "правилната стойност". Миналата година McDonald's вдигна цените с около 6%.


Още по темата: