Facebook вече не е най-сваляното приложение

мин. четене

Доскоро Facebook беше най-предпочитаната социална мрежа в целия свят! И макар компанията да изкупи почти всички свои конкуренти, един от тях успя да заеме първото място. Точно така – TikTok вече е най-сваляното приложение в света, като задмина и Instagram, WhatsApp и всяко друго подобно мобилно приложение.

Tik Tok успя да направи революция в предпочитания формат на потребителите – платформата дава възможност на хората да създават кратко видеосъдържание, което хвърли сянка дори върху най-предпочитаната платформа за видеоклипове – YouTube. Ето защо дори и там вече има секция, наподобяваща изцяло Tik Tok – носи името Shorts, защото в нея има кратки клипчета. Тенденцията се пренесе и в Instagram, където бяха създадени т.н. Reels – по формат и смисъл огледални на клипчетата от Tik Tok. Но никой не успява да надмине самото приложение.

Tо стартира с клипчета между 9 и 15 секунди, но през юли тази година разшири възможностите и вече могат да се правят клипове и до 3 минути. Краткият видеоформат бе наложен за първи път от Vine, който обаче залезе още преди години. Оказва се, че пандемията се е отразила благоприятно на Tik Tok, защото е станал още по-популярен сред подрастващите. Но трендът завладя и известните личности, които пренесоха живите си включвания по време на локдауна не в Instagram или Youtube, а именно в Tik Tok.

Колкото до Facebook – той носеше гордо короната за най-сваляно приложение до тази година, но Tik Tok успя да го детронира. И не е изненада – творението на Марк Зукърбърг претърпя толкова много модификации, че според много потребители е загубило първоначалната си концепция и вече се използва предимно за таргетиране на аудитория с цел реклама и продажби. И докато опцията за чат е достъпна навсякъде, то добавената стойност от самото съдържание сякаш преобладава само в Tik Tok.  

Китайското приложение е собственост нa технологичната компания ByteDance. Приложението е оценено на 75 милиарда долара още през 2018 г., когато най-богатият японец Масайоши Сон инвестира в него чрез своя фонд SoftBank.  Инвестицията е повече от добра – Tik Tok не загуби позициите си дори когато американското правителство му обяви война.

През август, само няколко месеца преди президентските избори в САЩ, Доналд Тръмп подписа два указа за забрана на бизнес отношения с китайските приложения TikTok и WeChat. Според него те били заплаха за сигурността на страната, тъй като можело да дадат достъп до лична информация на милиони американци. Тръмп обеща да върне достъпа до Tik Tok, ако китайската компания да продаде бизнеса си в страната на американска такава. Все пак Вашингтон и Пекин успяха да се договорят през септември миналата година и така приложението отново бе възстановено на територията на САЩ, което му даде възможността да постигне днешните си успехи.

За автора:

Каролина Касабова

Каролина е момиче, което живее по ноти. Сутрин пие кафето си с мляко и музика, през деня чува мелодии в клаксоните на автомобилите, в скърцането на трамваите по релсите, в стъпките на минувачите, в ремонтите на пътищата, във вятъра, който гали клоните на дърветата. Вечер пее в дует с голямата си любов - Града. Понякога му изневерява с някой самотен плаж или достолепен планински връх, но накрая вин...

Виж профила

Още по темата: